Concept
僕達は1990年代初頭からアメリカの文化に大きく影響を受けている。それは僕達の人生を変えたといっても大げさな事ではない。
見るモノ、聞くモノ、着るモノ全てに影響を受け刺激を受けた。たくさん服や靴を買ったし、数えきれない程レコードも買った。 多くの失敗もしたけど、その分だけ勉強にもなった。
興味があればその世界を追求したくなる、それは凄く自然な行為で追求した先にはもっと深い世界があり、それが僕達にとって一番刺激的な部分だった。
そんな刺激的な部分を僕達はCommon Magazineと同様に常にアンテナを張り巡らせて独自のテイストを構築し様々なバックボーンを持つブランドを国内外からセレクトする。それは最新の流行を追っているわけでもなく古いものだけでもない丁度良いバランスでセレクトする。
常に国内外の人々と情報を共有し、お客さんに共感してもらえるライフスタイルを提案する事が「Delicious」の存在意味であると考える。
From the early 1990′s, American culture has had a great influence on us. It’s not an exaggeration when we say that it’s changed our lives.
Everything we see, hear and wear has been influenced and inspired by it.
We’ve bought a lot of clothes, shoes and countless records.
We’ve made lots of mistakes but learned from all of them. When you’re interested in something, it’s natural to want to learn more about it. After the pursuit of knowledge, you find a deeper and wider world. This discovery is what inspires us the most.
Like Common Magazine, we search and select unique foreign and domestic brands of different backgrounds that we are inspired by and infuse them to our tastes.
It’s not a matter of following the latest trends or sticking with the old; it’s about creating that perfect balance.
The role of Delicious is to share information amongst people worldwide and offer lifestyles that many can relate to.